Постинг
30.12.2008 21:48 -
Напътствия
Автор: hinki
Категория: Изкуство
Прочетен: 5569 Коментари: 7 Гласове:
Последна промяна: 19.09.2009 15:30
Прочетен: 5569 Коментари: 7 Гласове:
0
Последна промяна: 19.09.2009 15:30
Има учители, които са готови за кратко време да претопят мнозина, да пречупят, да смажат, да изтискат, да изцедят. За да покажат класата си. Да имат най-доброто.
Аз не мога да си го позволя. Не бива да нараня дори един. Когато се пречупиш, започваш да търсиш не светлината, а надмощието, силата, позицията, изгодата, печалбата, победата.
Спазвай рей. Насърчавай духа на усилието. Не дърпай тревата, за да порастне. Когато дойде моментът в живота им, те ще направят, каквото трябва.
... ... ... ... ... ...
Благодаря ти, учителю.
A зада поникне тревата няма ли нужда от дъжд? Всички растения имат нужда от грижа за да пораснат добре. Учителят няма да я дърпа за да расте, но не значи, че не трябва да се грижи за нея, нали?
цитирайХуей-цзъ разказвал: В двора имам огромно дърво. Хората го наричат Небесното дърво. Стволът му е толкова крив, че няма как да сложиш отвес. Клоните му са толкова усукани, че не могат да бъдат използвани за нищо. Нито един дърводелец не би го погледнал. Огромно е то, а от него полза няма.
Чжуан-цзъ му отвърнал: Казваш, че от дървото ти няма полза. Вземи го и го посади в Селото, което не съществува, нека порастне в Пустинатя на безпределния простор. Разхождай се около него, почивай под сянката му, не мисли за работа и задължения, а се отдай на приятни мечтания. Там брадва няма да го посече и никой няма да му причини вреда. Когато не намират полза, откъде може да дойде грижа?
цитирайЧжуан-цзъ му отвърнал: Казваш, че от дървото ти няма полза. Вземи го и го посади в Селото, което не съществува, нека порастне в Пустинатя на безпределния простор. Разхождай се около него, почивай под сянката му, не мисли за работа и задължения, а се отдай на приятни мечтания. Там брадва няма да го посече и никой няма да му причини вреда. Когато не намират полза, откъде може да дойде грижа?
3.
spacerunner -
_/\_
01.01.2009 13:24
01.01.2009 13:24
Градинарят не дава дъжд. Може само да полее.
Градинарят не кара тревата да стане дъб. Може само да спомогне семето да развие потенциала си.
Никой не се грижи за растенията в гората. И все пак те са най-издържливи и красиви. Защо?
цитирайГрадинарят не кара тревата да стане дъб. Може само да спомогне семето да развие потенциала си.
Никой не се грижи за растенията в гората. И все пак те са най-издържливи и красиви. Защо?
Дъжд или поливане - за растението няма значение - водата си е вода.
Много почнахте май да задълбавате в метафори.
Спред мен ролята на учителя е да напътства и да помага, когато има нужда. И толкова. Никога не съм знаела ползата за учителя от това да е учител.. но и до ден днешен има учители, защо ли? :)
цитирайМного почнахте май да задълбавате в метафори.
Спред мен ролята на учителя е да напътства и да помага, когато има нужда. И толкова. Никога не съм знаела ползата за учителя от това да е учител.. но и до ден днешен има учители, защо ли? :)
5.
анонимен -
Без въздух няма живот, без вода също.
16.01.2009 16:36
16.01.2009 16:36
За мен учителя е просто човек който споделя себе си (СВОЯ ОПИТ НАТРУПАН В ЖИВОТА)с другите и ги учи в това. Ученика е ученик тогава когато се учи от по възрастните за да разбере какво му предстои да изживее, също както растението има нужда от въздух и вода, за да порасне и укрепне само.Старите познават пътя на младите...;-)
цитирайРадвам се за теб, че не можеш да нараняваш. Щастлива съм, че оценяваш личностната свобода. Обичай и говори на тези които могат да усетят, да чуят и да видят...
цитирайНе мисля, че си ме разбрала съвсем правилно.
Това са думи на човек, когото много уважавам. Те се отнасят до начина, по който трябва да се преподава. С тях той се опита да ме насърчи в момент, когато не бях сигурен, какво точно правя.
Всъщност аз мога да наранявам и съм го правил. И ще го правя. Което може и да е добре, може и да е лошо. Кои сме ние, че да се движим само по планове? И да бъдем идеално бели или непрогледно черни?
:)
цитирайТова са думи на човек, когото много уважавам. Те се отнасят до начина, по който трябва да се преподава. С тях той се опита да ме насърчи в момент, когато не бях сигурен, какво точно правя.
Всъщност аз мога да наранявам и съм го правил. И ще го правя. Което може и да е добре, може и да е лошо. Кои сме ние, че да се движим само по планове? И да бъдем идеално бели или непрогледно черни?
:)
Търсене
Блогрол
1. Клуб Кьокутен
2. Фирмено обучение за регулиране на тялото чрез упражнения
3. Всичко за класическото джудо
4. Библиотеката - книги за бойното изкуство.
5. Дзен и бойното изкуство
6. Дух без окови - Такуан Сохо
7. Ци гун - здраве и бойни изкуства
8. Схеми на катите в Шотокан
9. Теория на стълбата
10. Книгите на Мантак Чия
11. Лао Дзъ - Дао дъ дзин
12. Явор Дянков - Самоотбрана за всеки
13. Изложение на стоте болести
14. Явор Дянков - Карате До
15. Масатоши Накаяма - Динамично карате (рус.)
16. Костадин Боянов - Рaladin
17. Бунтари и авантюристи в средновековна България
18. Karate-do Kyohan - Gichin Funakoshi
2. Фирмено обучение за регулиране на тялото чрез упражнения
3. Всичко за класическото джудо
4. Библиотеката - книги за бойното изкуство.
5. Дзен и бойното изкуство
6. Дух без окови - Такуан Сохо
7. Ци гун - здраве и бойни изкуства
8. Схеми на катите в Шотокан
9. Теория на стълбата
10. Книгите на Мантак Чия
11. Лао Дзъ - Дао дъ дзин
12. Явор Дянков - Самоотбрана за всеки
13. Изложение на стоте болести
14. Явор Дянков - Карате До
15. Масатоши Накаяма - Динамично карате (рус.)
16. Костадин Боянов - Рaladin
17. Бунтари и авантюристи в средновековна България
18. Karate-do Kyohan - Gichin Funakoshi